WE WISH YOU GOOD WORK - GRUPA ATERIMA

Obecność w biznesowych mediach społecznościowych – porady rekruterek

Jesteś studentem lub absolwentem i uważasz, że nie ma sensu zakładanie profilu w biznesowych mediach społecznościowych (np. LinkedIn), bo masz za mało doświadczenia? To błąd!

Głównym założeniem tych portali jest właśnie poszukiwanie i budowanie sieci kontaktów biznesowych. Trudno takową budować, jeśli nie jest się obecnym w konkretnych miejscach.

Będąc młodą osobą warto na profilu umieścić informacje o wykształceniu, umiejętnościach językowych, aktywności w organizacjach studenckich, czyli stworzyć swoje CV on-line. Warto także systematycznie i imiennie zapraszać wartościowe osoby do kontaktu. Unikaj zatem automatycznych zaproszeń na rzecz tych spersonalizowanych (np. Szanowna Pani, miałam okazję poznać Panią w trakcie Targów Pracy w XXX. Zapraszam do kontaktu”).

Lepiej też skupić się na jednym, wybranym medium i tam być aktywnym – systematycznie aktualizować swój profil, zbierać referencje, dzielić się wartościowymi (!) treściami.

 

Autor: dr Anna Dolot – Ekspert HR w Grupie ATERIMA. Zajmuje się tematyką HR od 13 lat. Jest autorką artykułów publikowanych w prasie specjalistycznej i naukowej. Bierze czynny udział w konferencjach biznesowych i naukowych. Pasjonatka, trener i konsultant z obszarów rekrutacji, selekcji, motywowania, oceny i rozwoju pracowników. 

Swoją wiedzą i doświadczeniem dzieli się podczas prowadzonych warsztatów, szkoleń i doradztwa. Jest także wykładowcą Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i Krakowskiej Szkoły Biznesu m.in. z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi i MBA. Teraz do grona miejsc, w których przedstawiła swój wykład, dołączył Uniwersytet Wiedeński – największy i najstarszy uniwersytet w krajach niemieckojęzycznych. W Grupie ATERIMA odpowiada za szkolenia i badania pogłębiające naszą znajomość specyficznych obszarów rynku pracy. 

Dominika Apostel Młodszy Specjalista ds. PR i CSR

< wstecz